Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Lietuva
 
  Okupacijos žalos atlyginimas: vežimas nė iš vietos… (26)

Komentarai:

alex, 2008 07 07 11:43
Įdomu kokios valstybės sumokėjo už okupacija, Anglija,Prancuzija,Olandija ir tt?

Anonimas, 2008 02 07 18:43
Ko jūs čia verkšlenat? Kokia dar kompensacija, negražino, tai ir negražins, lietuva "nešokinėtų", tai ir rusija į mus kitaip žiūrėtų... nieko gero lietuvai iš to nebus ir nereikia norėt svetimų pinigų, o patiems užsidirbt

algirdas, 2008 02 06 23:28
Atsiprasau uz grubuma,taciau kokios kompensacijos galima tiketis is plesiku?!Lietuvos Metrika jau keleta simtu metu Rusijoje!Nemanau,kad kada nors artimiausiu metu sie klausimai bus pozityviai gvildenami.Nepamirskite gerbiami ponai,kad turime reikalus su mongolu-totoriu ainiais!

marius, 2008 01 28 08:37
cia yra geras

Andrius, 2008 01 27 17:29
Kodėl rytų rusija būtų lengvai pažeidžiama? Na nepamiršk Venesuelos, Irano, Š.Korėjos. Biudžetas dar nieko nereiškia. Amerikos karinį biudžetą Irakas ir Afganistanas "Suvalgo".

Greddy, 2008 01 23 21:27
Buvo*

Greddy, 2008 01 23 21:27
Nesvaikit per daug su Rusijos karine gale. Rusijos armijoje visiskas krachas, chaosas. Rytu Rusija labai greitai butu pazeidziama, nes ten ant kritines ribos. Nesakau, kad Rusija nestipri. Bet juk ne viena Amerika kariautu. Kariautu visas NATO. Tai tik legendos, kad rusu kariuomene "SUPER". Anksciau gal ir buvo, kai buso saltasis karas. Vien tik pasizekit, koks kariuomenei skiriamas biudzetas Amerikoje, kiek Rusijoje.. :) Nejuokinkit gal tada.

Andrius, 2008 01 13 15:23
Na taip tiesiogiai nekariavo, bet netiesiogiai, tai yra susidūrę. Čia tik pamastymai, kas būtų jeigu būtų. Bet manau, jog nėra tikslinga nuvertinti Rusiją ir sutriuškinimo tokiu atvėju tikrai nebūtų.

to kombinator and andrius, 2008 01 13 12:54
pritariu, kad geriau, kad tokio karo is viso nebutu, bet istoriskai faktiskai tik rusai su amerikieciais dar TIESIOGIAI nekariavo (tik netiesiogiai), o visada kazkas buna pirma karta - bet cia siaip pamastymas

kombinator, 2008 01 13 00:57
kvaila diskusija... toks karas yra neįmanomas. o Cesariui reiktų labiau susipažinti su Rusijos armijos ginkluote...

Andrius, 2008 01 12 19:38
geriausia būtų jei toks karas išvis neįvyktų, bet tokio, kaip "išnešiotų rusus tai tikrai nebūtų. Amerikiečių galia liektuvnešiai ir viskas... Sausumoje jie įstriktų ir būtų sutriuškinti rusijos kariuomenės. prisiminkim pirmą amerikos karą su iraku, jei ne avijacija amerikiečiai būtų ten ilgam įstrigę, tik avijacija sunaikino beveik visą irako kariuomenę, o su rusija taip tikrai neišeitų, nes priešlirktuvinė sistema s-300 gali numust bentkurį JAV lėktuvą ar raketą. Beto lėktuvnešius lengvai gali numusti "Antei" klasės povandeniniai laivai(tai net amerikiečiai pripažysta), bei bonbonešiai Tu-22, specialiai tam sukurti. Rusiška ginkluotė nėra neikiek neprastesnė o dažnai ir žymiai geresnė pvz: Smerč, T-90, Ka-50 ir t.t

to cezaris, 2008 01 12 18:16
Gerai, pasnekek argumentais. Ar galetum man isvardint keleta vakarietiskos ginkluotes tipu, geresniu uz rusiska ginkluote (isskyrus lektuvnesius, kuriu rusija nestate). Del kariuomenes paruosimo. Girdejom mes kaip jav kariai Irako miestus po keleta savaiciu sturmavo, o ten ne super pajegos juos gyne (amerikieciai dar mokosi is rusu karo cecenijoje patirties - ypac miestuose). Pagaliau, nereiketu uzmirst kad amerika kariautu ir su Baltarusija , kurios kariuomene tikrai yra ne prastos bukles. O be to, pats sneki ne mazesniais jausmais ("isnesiotu" ir panasiai). Siulau pamastyti, kad Rusija pagal teritorija nera koks Irakas ar Afganistanas - tad operacijos mastas turetu buti didziulis, o tam reiketu labai daug kariu ir tecnikos. Vien lektuvnesiu srategijos neuztektu (tuo labiau, kad juos rusai gali paskandint). Pagaliau gintis visada yra lengviau.

Cezaris, 2008 01 12 18:07
To to Cezaris,

Šneki neargumentuotai, o tik savo jausmais. Atsimerk. Amerikiečiai išnešiotų rusus ir jų atsilikusią techniką, nors tokio gero greit neisivaizduoju. Kodėl europiečiai ne kokie kariautojai? Juk NATo moderkniškesnės technikos, ginklų turi. O ir kariuomenė geriau paruošta.
Jei jau užsiminėi apie Antrą pasaulinį karą tai jei ne žeima ir visiški kvaili Hitlerio įsakymai vokiečiai būtu užėme Maskvą, o vėliau gal ir likusią Rusiją. Iš tikrųjų vokiečiai pralošė dėl to, kad susirado per daug priešų ir vieni (na iš pradžių su Italija, vėliau be jos) negalėjo jų įveikti. O Rusiją prieš Vokietiją tada manau būtu pasibaigusi triuškinančią Reicho pergale, nors aišku jų vadas ir tai suknisti galėjo nors ir Stalinas karyboje buvo visiškas 0.

to Cezaris, 2008 01 11 23:16
As tai labai abejoju, kad NATO laimetu pries Rusija. Visi galvojo, kad laimes, bet visi klydo, o vokieciai tai jau tikrai pasimoke. Europines valstybes nekokios kariautojos, tad kariaus JAV, o JAV galybe ne tokia jau ir didele. Rusai laisvai gali paskandint Amerikos lektuvnesiu ne viena ir ne du, o JAV sausumos operacija Rusijoje baigsis nehraziu zodziu. Sventas kas tiki NATO galia.

Cezaris, 2008 01 11 21:24
To Andrius,

Sveikas bendravardi. :) Aš net neabejoju tokio karo atveju NATO pergale. branduolinis arsenalas dar ne viskas. O Rusijos ginkluotė dar nėra atnaujinta, o enregijos šaltiniai irgi nebaisiausia, nes jų 30, o ne 50 procentų turi. Nors gana kvaila yra šnekėti kas būtu jeigu būtu, bet pripažinkime dažnai įdomu :)

Andrius, 2008 01 11 20:51
Gerai, kad rusija tų pinigų neduoda, reikėjo pasipriešint, o ne pasiduot, kaip bailiams. O jei tokia liliputė valstybė pradės aiškyt Rusijai, tai gali blogai baigtis ir nepadės nei NATO, nei ES, nes rusija turi didžiausią branduolinį arsenalą ir valdo 30% visų pasaulio energijos išteklių...

Saras to Gintas, 2008 01 11 20:33
Kaip matau turbut nezinai jog sis internetinis leidinys nera skirtas reiksti savo jausmams ir pan..Tam yra daugybe kitu internetiniu puslapiu.Mano komentaras yra mano subjektyvi nuomone.Kaip zinai(tikiuosi),jog sovietams izengus is valdzios puses nebuvo jokio pasipriesinimo.O kad eiliniai gyventojai nepritare sovietu atejimui,tai faktas,taciau tai jau istorija,o sio internetinio leidinio paskirtis kita,tad nera ka daugiau komentuot.

atsakymas 2, 2008 01 11 18:47
Teoriskai tu teisus. Visos valstybes yra lygios ir as cia TIKRAI pritariu, ir kad Stalinizmo nusikaltimus reiketu pasmerkt irgi pritariu, bet praktika visada skiriasi nuo teorijos, ir galioja Gromykos pasakymas: teisus ne tas kas teisus, o kas turi daugiau teisiu, t.y. kas stpresnis (ar tai butu Rusija, ar JAV ar dar kazkas). Antra, labai noretusi, kad ES su NATO mus uzstuotu, bet labai abejoju, kad jie tai darys (tik jei bus naudinga, bet greiciau isduos, nes sioms valstybems pirmiausia ju interesai rupi ir santykiai su Rusija, nes ji galinga ir turi reiksmes, o mes visai nerupim nes mes snargliai). Kodel as manau, kad mums nereikia tu pinigu reikalaut - todel kad tai atrodo kaip "na duokit mums babkiu", tai apie koki cia mes pasididziavima, garbe ir oruma galim kalbet, kai elementariai pinigu reikalaujam. Jeigu kalbetume tik apie moralines zalos pripazinima, tai gal Putinas ir pasakytu kaip Vengrijai. Manau kaip tik turime irodyti, kad tu pinigu mums nereikia ir kad be Rusijos isgyvensime. Tada ir pati Rusija i mus kitaip ziures.

to Atsakymas, 2008 01 11 15:00
Gerai. Pirmiausia, maža valstybė - ne "kažkokie snargliai", o lygi viena kitai, jei nematuosime galingumu. Tai ir derybosd gali vykti, kaip lygaus su lygiu (abi moteriškos giminės). Antra, Tu atsistok ir į Lietuvos pusę: ar vieną kartą ir Stalino ir Brežnevo monstrams nereikia atsakyti Niurnberge Nr. 2 ? Privalioma, ir tas laikas ateis - kai Lietuvą realiai užstos ES ir NATO. Negrasinu, bet toks laikas ateis...

atsakymas, 2008 01 11 14:20
Pirma del lietuvisku raidziu - nerasiau lietuviskomis raidemis todel, kad tingiu perjungt anglu kalba, o jeigu buciau is Rusijos ir noreciau but principingas tai galeciau ir rusiskai parasyt, o aspkritai cia yra neetiska pastaba (paciam reiketu lietuviu kalbos pasimokyt ir klaidu nedaryt). Antra, tai idomu ka reiskia Jelcino atsiprasimas jei ne okupacijos pripazinima? Trecia, o neskaiciuoja Maskva tu nuostoliu ir nepradeda derybu, nes jai nelygis pradet su kazkokiais maziais - tai kitos klases/statuso valstybe, kad su kazkokia Lietuva nuostolius skaiciuotu. Pats supranti, kad tai jai butu pazeminimas (ko mes nuolat siekiam). Tokiu atveju, zinoma, galima pasakyt - tai jei tokia nesmulkmeniska, tai tegul ima ir atiduoda viska, ko mes prasome ir dar nusilenkia pries mus su atsiprasymu. Jeigu butum Rusijos pusej, tai ar ne per daug tai tau pasirodytu, kad kazkokie snargliai to reikalauja. Abejoju, kad kas nors Rusijos vietoj tai padarytu. Tad pabandyk paziuret is itos puses, pries duodamas asmeniniu pastabu ir vienpusisku komentaru.

to "geriau padiskutuot,", 2008 01 11 08:12
Matyt, tavo klaviatūroje nėra lietuviškų raidžių, taigi, supratau...
Tai kosdėl Rusija neskaičiuoja tų SAVO nuostolių? kodėl net neina į derybas? Jelcinas atasiprašė, bet Maskva nepripažino okupacijos fakto. Kodėl? Todėl kad bijo, jog kažkokia mažytė Lietuva (o paskui ir kitos posovietinės šalys) pareikalaus kompensacijų. Taigi, nereikia čia lia lia...

geriau padiskutuot, 2008 01 10 23:26
O kodel mes nuolat apie savo nuostolius kalbam. Let it be, paskaiciavom. O jeigu Rusija dabar imtu ir irgi paskaiciuotu. Manytina, kad iki gyvenimo pabaigos skola butu (apie moraline zala nekalbu, ka tremimai padare).
Bet siap tai nesuprantu - Jelcinas atsiprase, gerai, o pinigu geriau neskaiciuot nes juokingai atrodo ir nezinia kas dar skolingas bus, o kad daug Lietuvoje state centras o ne pati Lietuva - cia faktas.

tru to saras, 2008 01 10 23:01
Sovietai i lietuva matyt pioneiriu buriais ant traktoriu ivaziavo, o lietuviai juos sutikdami masiskai su dziugesiu emigravo i sibiro kurortus

Gintas to Saras, 2008 01 10 22:54
Geriau visai nekomentuok daugiau, kad neparodyti savo durnumo... Net ranka nekyla kažką diskutuoti ar aiškinti.

Saras, 2008 01 10 20:10
Wikipedia.org okupacija ivardijama kaip " kitos valstybės teritorijos užėmimas, panaudojant karinę jėgą".Taciau sovietai okupuodami Lietuva nepanaudojo karines jegos,tad as dalinai pritariu V.Putinui,kad okupacijos nebuvo.Nors tai yra labai gincytinas klausimas.O del genocido turi buti atlyginta.

Minedas, 2008 01 10 13:18
28 mlrd dolerių būtų neblogai: pastatytume elektrinę, baigtume Valsdovų rūmus, Seimui padidintume algas... Bet aš jų jau nesulauksiu. V.Putinas gal sulauks

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (31)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (84)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras