Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Rusija
 
  Kiek galima pateisinti Rusiją? (25)

Komentarai:

Vyteniui, 2008 07 01 12:35
Klaidos vaikine. Lygini Staliną su XXI a. demokratija. Laike pasiklydai. Vakaruose Hitleris įkūnijo ,,demokratiją' Stalino laikais.

Studentas, 2008 06 30 22:40
turbut jei pradeciau neigti okupacijos fakta palaikytum mane intelektualiniu idiotu.... :) dziugu bent tai jog musu mastymas bent viename erdves taske turi bendru salyciu.

bomb, 2008 06 30 22:38
idomus straipsnis..

Vytenis, 2008 06 30 15:16
Studentas >>> "Rusiska demokratija yra ne kas kita kaip nauja valdymo forma. O tai nereiskia jog jinai prastesne nei "vakaru vertybes"".
----------
Taip filosofuojant galima išvesti teiginį, kad ir Stalino režimas buvo nauja valdymo forma - ne ką prastesnė, nei Vakarų demokratija. Tu suniveluoji gėrį su blogiu. Dabartinis Rusijos režimas neasocijuojasi su jokia nauja valdymo forma - tai klasikinis autoritarizmo pavyzdys. Jelcino laikais Rusijoje gal ir galima buvo pastebėti kai kurių demokratijos daigų, bet Putinas-Medvedevas juos sunaikino. Svarbiausia Rusijos problema yra ta, kad Rusijos teismai nėra savarankiški, t.y. negalima kalbėti apie Rusiją kaip apie teisinę valstybę. Kremlius kontroliuoja šalies teismus, veikia virš šalies įstatymų. O kur dar įvairūs opozicijos suvaržymai, nukreipti į Kremliaus valdžios stiprinimą. Jei aš būčiau rusas, tai iš visų jėgų priešinčiausi galios koncentracijai vienose rankose. Bet kadangi dauguma rusų, deja, mąsto remdamiesi vergo filosofija, tai visai nenustebčiau, jei Rusija peršoktų dar vieną pakopą - iš autoritarizmo į totalitarizmą.
----------
Studentas >>> "Todel as suku to link jog viena valstybe nesvarbu kokia jinai galinga bebutu neturi jokios nei moralines nei politines nei juridines teises viena santvarka jega seti visame pasaulyje primesdama jog jos santvarka yra idealiausia"

Well, Rusija 1940m. mums primetė savo santvarką. Tai džiugu, kad sutinki, jog ji tai padarė neteisėtai.



Studentas, 2008 06 30 11:12
Rusijoje yra autoritarzmo apraisku ir tai turbut sunku butu paneigti. Taciau kai kurie zmones vartodami sia savoka nelabai nutoia jos reiksme. Savokoje autoritarizmas jie mato a priori blogi pats savaime.

Robertas Dhalas savo knygoje Demokratija ir jos kritika aiskiai nubrezia demokratijos trukumus bei problemas. Matyti, jog klasikinis demokratijos modelis uzgimes Atenose neimanomas apskritai siuolaikiniame pasaulyje. Per amzius trukusi demokratijos transformacija pakeite savo esmes koncepcija. Todel galiu beveik lazintis jog daugelis zmoniu vartoja sia savoka net nezinodami jos tikrosios prasmes. Praktiskai tokios santvarkos igyvendinimas yra neimanomas. Neimanimas del daugeliu priezasciu. Pirmiausia kulturiniu skirtumu. Jie lemia zmoniu mentaliteta ir mastymo buda, tai lemia zmoniu gyvenima bei poelgi. Juk vaikiskai kvailai skamba Vakaru puciame ideja jog demokratija iskiepyti kaip pasauline religija. Musulmonai, Rusai, Vakaru Europoa, Rytu Europa, Iranas , Irankas - tai ne kas kita kaip zmoniu su skirtinga pasauleziura socialines tvirtoves, kuriose yra savos taisykles , savi paporciai bei tradicijos. Kitas skirtumas kodel demokratijos modelis neimanomas yra religija. Zmoniu mastuma per amziu amzius lemia tai kuo jie tiki ko jie siekia. Is esmes religija yra zmoniu siekamybe, o tokiu siekiamybiu pasaulyje yra daug, todel ir zmoni mastymas yra skirtingas, todel ir vieno bendro rakto surasti yra labai sunku ir beveik neimanoma. Kitos priezastys. Juk pavyzdziui arabu moterys kurios turi daug tabu "demokratiniam" pasauliui atrodys nelabai "demokratiskai" ir butu pazeidziamos ju teises. Taciau visgi moterys gyvena laimingai ir sekmingai. Tokiu pavyzdiu yra begales, todel visu net neminesiu. Kiti skirtumai yra socialiniai, ekonominiai, geografiniai, politiniai netgi psichologiniai ir kiti. Todel as suku to link jog viena valstybe nesvarbu kokia jinai galinga bebutu neturi jokios nei moralines nei politines nei juridines teises viena santvarka jega seti visame pasaulyje primesdama jog jos santvarka yra idealiausia. Del tokio neracionalaus mastymo isiziebia kraugiariskos konfrantacijos visame pasaulyje.
Todel valstybems mestas pazadas atnesti ir idiegti pasmeikta ant ieciu "demokrartija" yra visiskai nepateisinamas. Rusisk demokratija yra ne kas kita kaip nauja valdymo forma. O tai nereiskia jog jinai prastesne nei "vakaru vertybes".

Tik trumpai ivardinau kai kurias problemas, nes siai temai reiketu atskiro diskutavimo.

keista to Šarūnas, 2008 06 30 00:32
Tokiu atveju, pritariu tavo išsakytam nepasitikėjimui Vakarais. Tiesa, mano požiūris į Litvinenką yra kiek kitoks, bet čia jau kita diskusija ir kita tema.

Šarūnas, 2008 06 30 00:11
Šiuo straipsniu norėjau parodyti, kad mes per daug pasitikime Vakarais. Kodėl aš juo (Litvinenka) tikiu? Nes Litvinenka manau esantį (buvusį) kompetetingą šiuo klausimu.
Kalbant apie pačią Rusiją, jeigu klystu mane pataisykit, bet kiek domėjausi tautomis, rusai yra tauta su tokiu mentalitetu, kad norint palaikyt tvarką jiems reikia "griežtos ir tvirtos" rankos. Tad tik tokie žmonės kaip Putinas ar Stalinas pajėgia ją (Rusiją) "sutvarkyti".

keista to Šarūnas, 2008 06 29 23:44
Ir kas čia turėjo paaiškėti? Tai tik dar viena versija apie Rusijos ir likusio pasaulio santykius.
Man visad buvo įdomu sužinoti, kaip gerai mes pažįstam ir suprantam rusus (turiu omeny ne valdžią, o paprastus ir eilinius žmones). Kaip jums atrodo, ar įmanoma šią šalį suvaldyti liberaliomis ir demokratinėmis normomis? Iš to, kiek teko susidurti su rusų tautybės žmonėmis, drįsčiau teigti, jog smerkti Putiną ar bet kurią kitą Rusijos valdžią yra žymiai lengviau, nei valdyti pačią šalį. Jelcino laikais Rusijoje buvo bandoma įvesti demokratiją, bet, kiek pamenu, situacija pasidarė daugiau negu kritiška.

Šarūnas, 2008 06 29 23:30
http://www.slaptai.lt/readarticle.php?article_id=199
Pasiskaitykit šį straipsnį (gink Dieve tai ne reklama) ir turėtų viskas paaiškėti...

keista, 2008 06 29 17:34
Lietuva yra maža valstybė. mažųjų valstybių teorija sako, jog tam, kad išgyventų, mažosios valstybės privalo mažinti politinę ir ekonominę priklausomybę nuo didžiųjų valstybių ir užmegzti maksimaliai glaudžius ryšius su kitomis mažosiomis valstybėmis, nes: 1) jas sieja tas pats išlikimo siekis, 2) jos gali veikti lygiateisiškumo principu, 3) išsiskyrus jų keliams, nuostoliai būna nepalyginamai mažesnis, nei išsiskyrus mažos ir didelės valstybės keliams. Taigi šiuo atveju kyla klausimas, ar Lietuva galiausiai nenukentės aklai vykdydama JAV primestus įsipareigojimus ir pasirinkdama šią šalį-agresorę, didžiausia savo sąjungininke?

Beje, apie savų tautiečių žudymą. Ligi šiol niekas nepaneigė, jog rugsėjo 11-osios dienos ataka nebuvo pačios JAV darbas.

Studentas, 2008 06 29 14:21
Tai pagal tave pvz vokietijai kuo dabar pasitiketi ? Jei visos galingosios valstybes JAV Rusija Anglija ir Prancuzija kovo pries ja ? Tavo mastymo nuoseklumas susikerta nes pvz jei zimbabve nera nukentejusi nei nuo Rusijos nei nuo JAV tai ji turi ant svarstykliu puses visiskai vienodas pasirinkimo galimybes net nepaisant istoriniu sumetimu, dabartinis sitaucijos bei permainingos politikos i rezultatus orientuotame valdyme ?

80% girdejau per seniai matyta laida. Taciau cia man norisi palygitni fasistines Vokietijos politika. Kodel milijonai vokieciu taip pat ir lietuviu patikejo Hitleriu ir naikino zydus? KODEL ? Juk jie suprato jog tai yra negerai ir suprato kad daro blogai lygiai taip pat po Nagasakio bombardavimo pilotas numetes bomba isejo is proto kai suvoke KA padare.

Vytenis, 2008 06 29 13:36
"O tu manai kanibalai tave gelbsti is to jog turi tyra poziuri i pasauli ? ar siekdami tam tikru savanaudisku tikslu ?"

Jungtinių Tautų Saugumo Taryboje nėra nė vienos valstybės, kuri turėtų "tyrą požiūrį į pasaulį". Kiekviena iš jų veikia griežtai gindama savo interesus. Pasitikėti niekuo - nei rusais, nei amerikiečiais - negalima. Lietuvai tenka rizikuoti - rinktis vieną iš dviejų plėšrių žvėrių savo sąjungininku. Amerikiečiai pasirinkti dėl to, kad anksčiau nuo jų nenukentėta.

"O tu girdejai jog 80 procentu raudonosios armijos kareiviu buvo pries stalina ir jo rezima?? bet jie taip pat buvo pries nacizma todel vieningai vykde stalino isakymus. Kitaip tariant rusai tai dare kaip teisingia pastebejai centrines valdzios isakymu noredami islikti ir isgyventi. Todel blogis gali buti traktuotinis kaip stalino uzmociai bei jo vykdoma politika. Todel galima nemegti jo o ne milijonus rusu."

Iš kur tu tuos 80 procentų ištraukei? Gal gali pateikt šaltinį? Jei 80% buvo nusiteikę prieš Staliną, tai leisk paklausti, kodėl jie tarkim 1937m. per valymus nesukilo ir nenuvertė Stalino valdžios? 80% RA - čia rimta jėga.

"apie cecenija gal ne taip supratai. Turiu omenu jog cecenai kaip ir daugelis kitu "tauteliu" gyvena Rusijos terotirioje kurioje taip pat yra nemazai rusu."

Čečėnai turi lygiai tokią pačią teisę turėt savo valstybę kaip ir lietuviai ar latviai. Šiaip manau, kad anksčiau ar vėliau rusai neteks savo teritorijų Kaukaze, nes ten stiprėja separatistai.

Studentas, 2008 06 29 13:08
1) O tu girdejai jog 80 procentu raudonosios armijos kareiviu buvo pries stalina ir jo rezima?? bet jie taip pat buvo pries nacizma todel vieningai vykde stalino isakymus. Kitaip tariant rusai tai dare kaip teisingia pastebejai centrines valdzios isakymu noredami islikti ir isgyventi. Todel blogis gali buti traktuotinis kaip stalino uzmociai bei jo vykdoma politika. Todel galima nemegti jo o ne milijonus rusu.
2) O tu manai kanibalai tave gelbsti is to jog turi tyra poziuri i pasauli ? ar siekdami tam tikru savanaudisku tikslu ?
3) apie cecenija gal ne taip supratai. Turiu omenu jog cecenai kaip ir daugelis kitu "tauteliu" gyvena Rusijos terotirioje kurioje taip pat yra nemazai rusu.

Vytenis, 2008 06 29 12:20
Studentas>>>"Zinai kuo skiraisi Irakas nuo Cecenijos? Tuom jog Irakas yra laisva ir nepriklausoma valstybe o Cecenija viso labo etnine Rusijos dalis, kuri nera nepriklausoima ir ne viena valstybe jai nesuteike sio pripazinimo."

Ahahahaha - "etninė Rusijos dalis" :) Tai čečėnai yra rusai, ane? :)

"Tai ka tuo nori pasakyti ? Geriau pasakyk man koi nors JAV diktatoriu kaip buvo Stalinas, Hitleris? na? ko tyli? supranti jog darai logines klaidas? Negalime lyginti ideologijos mutaciju su skirtingom santvarkom."

Kaip tai negalima? Logika labai paprasta: Rusijoj centrinės valdžios įsakymu buvo masiškai žudomi civiliai, o JAV centrinė valdžia neišskerdė dešimčių milijonų savo piliečių, kaip tai buvo Rusijoje. Dėl to amerikiečiai labiau mėgstam nei rusai.

"Tavo logika mane stulbina. Jei salis niekada mums nera padariusi blogo jinai yra musu draugas ? net jei ir kitas pasaulis kencia del jos veiksmu? Geriau pasakyk ka gero padare ta valstybe apie kurie tu taip pompastiskai sneki ?"

Kartoju, jei mano namą pultų šimtas iki dantų apsiginklavusių banditų, tai mano draugu tokioj situacijoj galėtų tapti kad ir penkiasdešimt prieš banditus kovojančių kanibalų, nepaisant to, kad jie anksčiau yra suvalgę šimtus žmonių. Kalba juk eina ne apie šiaip kokį žaidimą, o apie IŠGYVENIMĄ. Dar kartą Rusijos imperijos sudėtyje aš nenoriu atsidurti.



studentas, 2008 06 29 11:53
Tavo logika mane stulbina. Jei salis niekada mums nera padariusi blogo jinai yra musu draugas ? net jei ir kitas pasaulis kencia del jos veiksmu? Geriau pasakyk ka gero padare ta valstybe apie kurie tu taip pompastiskai sneki ? ta fakta jog jinai mus naudoja kaip iranki savo aistrai tenkinti gali nesakyti sita visi zino.

>>>Šiaip man amerikiečiai dar imponuoja ir tuo, kad jie nežudo saviškių. Stalino represijų metais SSRS galvas paklojo milijonai rusų.>>>>

Tai ka tuo nori pasakyti ? Geriau pasakyk man koi nors JAV diktatoriu kaip buvo Stalinas, Hitleris? na? ko tyli? supranti jog darai logines klaidas? Negalime lyginti ideologijos mutaciju su skirtingom santvarkom. Cia tas pats ka lyginti footbola su krepsiniu.

Apie maista pas tave velgi ta pati logine klaida. ech

Apie cecenija....

Zinai kuo skiraisi Irakas nuo Cecenijos? Tuom jog Irakas yra laisva ir nepriklausoma valstybe o Cecenija viso labo etnine Rusijos dalis, kuri nera nepriklausoima ir ne viena valstybe jai nesuteike sio pripazinimo.


Vytenis, 2008 06 29 11:22
Kalbėdamas apie okupaciją ir aneksiją aš turėjau omeny tik JAV-Lietuvos-Rusijos trikampį. JAV niekada Lietuvos nei okupavo, nei aneksavo. Tai ir yra svarbiausia. Kalbant apie Iraką ir Afganistaną, galiu pasakyti, kad visiškai nepritariu šiems karams. Beje, norėjau paklausti, kodėl kalbėdamas apie JAV veiksmus Irake ir Afganistane visiškai nutyli rusų veiksmus Čečėnijoje. Ką rusai veikia Čečėnijoje? Šiaip man amerikiečiai dar imponuoja ir tuo, kad jie nežudo saviškių. Stalino represijų metais SSRS galvas paklojo milijonai rusų. Primink man, kada vyko panašaus mąsto represijos Jungtinių Valstijų teritorijoje? O gal geriau primink, kada Jungtinių Valstijų prezidentas buvo įsakęs iš civilių atimt visą maistą, kaip kad Stalino įsakymu buvo įvykę Ukrainoje 1932-1933m. Ukrainoj nuo bado mirė 7 000 000 ukrainiečių. Primink man, kada paskutinį kartą Jungtinių Valstijų teritorijoj per metus nuo bado mirė 7 mln. jos piliečių?

Studentas, 2008 06 29 11:08
O taip baby, matau Vyteni pasiklydai savo rasineliose.

>>>>JAV vyriausybė niekada nedavė įsakymų savo armijai>>>>
a) Irakas tau nieko neprimena? Uuu Huseinas turi branduolini ginkla, reikia isiverzti i Iraka tai gresme pasauliui. Prie ko cia Irakas jei ispuolio atsakomybe prisieme Al Qaida ? Turint omeny dvi prielaidas, jog 1) Bin ladenas kazkada ne per seniausiai tarnavo JAV karinese pajegose ir b) Busho tevas glaudziai bendradarbiauja su arabais naftos versle ir vienintelis JAV prezidentas kuris po savo kadencijos uzssiake CZV ataskaitas, man nebutu keista o ir netgi visai tiketina, jog rugsejo 11 teroro aktas buvo inicijuotas is vakaru puses o konkreciau Baltuju rumu iniciatyva. juk labai pragmatiskas planas: paskelbti kara terorizmui, uzpulti nieko deta nafta aptekusia sali, greitai ja uzmti turint omeny karini svori tiek vienos tiek kitos valstybes atveju, veliau po karo imtis rekonstrukciniu darbu, naftos investiciju ir poanasiai, tik nebuvo manyta jog sis karas taip ilgai uztruks.
b) hirosima ir nagasakis tau irgi nieko nesako ? jau karui baigiantis paleisti atomine bobma yra net ne vaikiska o baisiai kvaila. Aisku, naujiems miestams statyti irgi reikes investiciju is kazkur.


Aha jei vadovaujames tokia logika mano draugo priesas yra man priesas, tada mes susiduriame su gyvenimo faktu.
Taip iseina jog Lietuvos priesai yra JAV priesaio JAV priesai yra Lietuvos preisai. Dabar pagalvokime kike Lietuva priesu turi ir kiek JAV? JAV - 300 milijonu gyventoju, Lietuva -3 milijonai. Jauti jog isipareigojimai yra visiskai neadekvatus realybei? JAV disponuos savo imperialistiniais uzmojais pasaulyje o mes tikri JAV draugai aukosim savo broliu galvas del to ?
Beje Lietuva neturi priesu bent jau neturejo iki siol. Dabar radikaliai reikia pakeisti "elita" norint isvengti blogu tirkai blogu santykiu su kaimynais.


Keista, 2008 06 28 23:50
Taip, JAV iš tiesų tokių įsakymų kol kas nedavė, bet ką didysis draugas padarė, kad pagelbėtų mums tada, kai mums reikėjo, o ne tada, kai viskas jau buvo baigta?
JAV - Lietuvos draugas? Ką bandom apgauti - save, JAV ar Rusija?

Vytenis, 2008 06 28 22:54
Man rodos, viskas yra žymiai paprasčiau - JAV vyriausybė niekada nedavė įsakymų savo armijai: 1) okupuoti ir aneksuoti Lietuvos teritorijos; 2) ištremti lietuvių iš jų gyvenamų žemių. Šiuo atveju veikia paprasta taisyklė: MANO PRIEŠO PRIEŠAS YRA MANO DRAUGAS. Faktas, kad mano DRAUGAS nėra be nuodėmių, yra visiškai bevertis kito fakto, kad mano draugas yra mano priešo priešas, fone.

Studentas, 2008 06 28 08:54
Labai taikliai pastebeta, kolega. Taciau reikia pripazinti jog Rusijos tiesmukuma lemia is ankstinio nusistatymo motyvas. Daugelis uzsicikline kartoja Rusijos gresme net neprisitaikydami prie lankstaus ir permainingo pasaulio, o tai lemia politines asitras bei tarptautiniu lygiu valstybiu konfrontacijas.

Keista, 2008 06 28 00:21
Manyčiau, yra dar viena priežastis, kodėl Lietuvoje smerkiama Rusija, bet šlovinama JAV, - Rusija yra pernelyg tiesmuka. Ji veikia pernelyg atvirai, neslepia savo ambicijų ir siekių. Ji atmeta vertybinę dimensiją ir veikia atviro pragmatizmo arba savisaugos pagrindu. JAV pragmatizmą ir savisaugą maskuoja vertybine dimensija ir tokiu būdu klaidina lengvatikius.

Studentas, 2008 06 27 23:47
JAV pateisinama nes pateisinama ir stai kodel. Egzistuoja tokia mados teorija kuri sako jog jei dauguma taip daro tai ir as taip darau. Praktinis sios teorijos pritaikymas yra pavyzdziui marketinge kai visi perka populiarius dzinsus ir as ji perku. Lygiai vienodai ir cia: visi garbina JAV ir as ja garbinu. Man kartais net kyla blogio ir baimes jausmas, jog tiek kurie propaguoja vakaru vadinamasias vertybes del kuriu teisingumo as galeciau arsiai pakovoti remiantis naujausiomis desertacijomis yra tiesiog nemastantys o atkartoja kaip papugos koki susidevejusi ar naujai sufantazuota juokelis ar argumneteli. Todel net baisu darosi pagalvojus kokia erezija skleidzia tingintys mastyti zmones, o kas blogiausia atsiranda tokiu kurie ir patiki sia propoganda.
Tas kas bent kiek masto mato jog Rusija palyginti su JAV ar vakarais yra nekaklta mergele.

keista, 2008 06 27 23:26
Kiek žinau, balsas garsėja tuo, kad jame siekiama pateikti dvi pozicijas, tačiau pastarasis straipsnis nukreiptas į vienus vartus.
Tikrai nesuprantu, kodėl lietuviai taip paniškai bijo Rusijos? Na, taip, buvo tam tikrų istorinių faktų, buvo tam tikrų skaudžių dalykų, bet negi ir pasikeitus kartoms mes dieną naktį skelbsime apie Rusijos pavojų? Kodėl mes nepateisiname Rusijos, bet pateisiname JAV, kodėl mes Rusiją įsivaizduojame, kaip didžiausią demokratijos principų laužytoją, o JAV, kaip didžiausią demokratijos vertybių puoselėtoją? Matyt todėl, kad JAV kariaudama Afganistane ir Irake, žudydama tos šalies žmonės, prievartaudama jų moteris, tyčiodamasi iš jų vertybių ir tradicijų, skleidžia tuose kraštuose demokratiją? Hmmmmm......Ko gero jus teisūs.....O galbūt ne?

Studentas, 2008 06 27 23:13
oji oji... atsibundu anksit ryte ir klausiu saves, na kaip? gerai gerai atsakau sau noredamas nusiramninti.. bet kad tik kas zinotu kaip viskas ne taip ir kad kaip noreciau issipasakoti bet kas mane supras?,- J. Erlickas.

ech, taip ir nesupratau ko autorius sieke keturiomis pastraipomis apie tiesa..... politine filosofija labai gerai bet net ir ji turi vadovautis logikos ir logikos teiginiu tarpusavo rysiu.
nors kita vertus paskutines pastraipos man patiko, visos anskciau mano issakytos mintys kompaktiskai susistemintos, saunuolis autorius!

Belekas, 2008 06 26 14:47
Negalima pateisinti rusijos niekaip ;)

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (34)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (88)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras