Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Saugumas ir grėsmės
 
  Jeigu rytoj karas 2, arba kas būtų, jeigu Rusija nuspręstų okupuoti Baltijos valstybes (40)

Komentarai:

Realistas, 2008 11 05 17:37
201?
(Taip nenorėsi, kad tai taptu prognozė)

Praneša naujienų tarnybos CNN, BBC, SKY NEWS:
201? Vilniuje

"-Laba diena, dabar paskutinias naujienas apie einančia taikdariu operacija Lietuvoje mes sužinosime nuo taikdariu vadovo Juan Onoa. Papasakokite mums.

-Pasauliniu taikdariu jėgos užeme visą miestą, dabar galime pasakyti kad taikdariu jegos kontroliuoja visa teritorija šio agresyvaus režimo, ir dabar mes su įsitikinimu galime pasakyti, kad dėl šio režimo kaltes daugiau nemirs nevienas žmogus! Ne Afganistane, ne Irake po tiek metu tiesiasimosios okupacijos. Mes vis dėl to sustabdėme ši genocidą.
Ir beveik pamiršau apie karo nusikaltėlius. Iš ... mes sužinojome kur pasislepe ... ir ... jie buvo sulaikyti ir perduoti teismui, o kas liečia ... , ... ir ... kol kas noriu tai pabrėžti jie su geibia nuo mus slėptis.

- Ačiū už interviu."

P.S. Kol kas mes savo šeimininkus teikiname, bet kaip toliau guls kortą?


Alanas, 2008 10 28 02:07
Studentas dingo :DDDD

liberalas Paulius, 2008 10 24 21:18
Studente, vis dar laukiu rusiško socializmo apibrėžimo.

Studentas, 2008 10 24 20:44
va va lietuvos kelias tokiais bedvasiais saltais aibergais ir gristas i pragara, visur viska masto issigalvoja skverbiasi nori pasirodyti ir i kitus paziureti o veliau pasiziuri jog nera kur beeiti ir ateina sutriptas krachas ir suzlugdytas salies patriotiskumo jausmas.

Alanas, 2008 10 24 17:39
Matyt teisus tas zmogus buvo, studente, galbut taves niekas neberemia ir tu turi eit mokytis, kad ghautum stipendija, nes pinigeliu trukumas? :D

Studentas, 2008 10 24 17:12
:-) ziuriu tu turi kada rasineti, lodarius

to student, 2008 10 24 16:37
Nafta pinga-finansavimas nutruko? Nėr kada komentarus rašinėt? Dirbt reikia?

Mauras, 2008 10 24 14:58
Atšilusių santykių su Vakarais fone Rusijos ekonomiką, tuo pačiu valstybės mokesčius, tuo pačiu ambicijas pumpavo du dalykai: žaliavų pinigai ir užsienio investicijos. Ir vienas, ir kitas krenta katastrofišku greičiu. Rusija tebesėdi ant pinigų maišo, bet apetitus tokiu greičiu sumažinti nerealu, per plačiai pastaraisiais metais įprato gyventi. Išvada - jei tendencijos nesikeis, Rusija nebeturės tiek pinigų finansuoti įtakos pasaulio valstybėms (karinės, ekonominės) atstatymui. Kokios to pasekmės vidaus ir užsienio politikoje - rimti politologai netruks įvertint.

Studentas, 2008 10 23 19:14
pastatyti galima tik nama, zmogau, ne asmeni.

I siuos klausimus atsakysiu veliau, nes nenoriu rasytio trumpo pavirsutinisko komentaro, reik daugiau laiko su gilesniais paaskinimais, o siuo gyvenimo momentu sunku tai padaryti del aktyvaus visuomeninio ir akademinio veikimo, kas nors neaisku ?

to student, 2008 10 23 16:25
Ką, gerai pastatytas į vietą? Nėr ką ir atsakyt?

Studentas, 2008 10 22 20:24
Rusisko socializmo aiskinima paarasysiu veliau dabar negaliu, fuxu partis arteja :))

"spjaunam į Pasaulį ir į Vakarus ypač
------------------------------------------

tokio nonsesno as negirdejau nuo sovietiniu laiku, o jus?



to studentui, 2008 10 22 09:53
Rusija rugpjūčio mėnesį kalba: "spjaunam į Pasaulį ir į Vakarus ypač,- ką norėsim tą ir išvaduosim". Rusijos užsienio reikalų ministras įspėja, kad niekas rusijai negali tarti jokio žodžio ir Britanijos užsienio reikalų ministrą iškeikia "matom"( Rugpjūčio mėnesį naftos kaina- 123 $) Įvykus pasaulinei krizei, spalio mėnesį rusai kalba:"norim glaudžių santykių su Pasauliu ir Vakarais ypač, nieko vaduoti nesiruošiam, esam taikūs ir siekiam palaikyti dialogą su visais kaimynai" (Spalio mėnesį -dabar naftos kaina-66 $) Kas dar neaišku?

Mauras, 2008 10 22 00:41
vienvaldžiam diskusijos lyderiui studentui - jei dar šalia Maskvos socializmo modelio atvirai papasakotumei apie išvystytą Kremliaus demokratiją ir jos privalumus, manau prasidėjus autoriaus pranašaujamiems "jei", pasiduosim jiems be mūšio :) Linkiu daugiau analizės, savi-(o ne kitų atžvilgiu) kritiškumo ir mažiau emocijų. Dar linkiu išmokti pajusti kaifą iš taikos, tai mažiau iškrypėliška nei kaifuoti nuo minčių apie būsimą karą. Su savo linkėjimų pagrindimu kaip ir autorius nesivarginsiu - nūnai tai nemadinga ;), o ir metas vėlus. Peace.

liberalas Paulius, 2008 10 22 00:15
Studente, rusiško socializmo apibrėžimą pamiršai!!!

Tiesa pasakius tai kas būdinga Rusijai būdinga daugeliui nedemokratiškų valstybių.

Ne išimtis Lietuva. Tik korupcijos mąstai Lietuvoje yra ženkliai mažesni ir vis rečiau pasitaiko valdininkų ir kriminalinių struktūrų bendradarbiavimo.

Lietuva jau praėjo laukinio kapitalizmo ir nevaldomos biurokratų savivalės etapą.

Jau nebe diskutuoji, studente, o kabinėjiesi :)

Studentas, 2008 10 21 23:30
Kriminalinė biurokratija - tai silpnos partinės sistemos ir menko pilietiškumo pasekmė. Kai biurokratai pradeda piknaudžiauti savo padėtimi.

vartojant toki apibrezima galiu drasiai priskirti Lietuva siam tamstos sugalvotam terminui.
Kitaip tariant Lietuva niekuo nesiskiria nuo Rusijos.

Dėl kapitalizmo - Rusija laukinio kapitalizmo valstybe daro teisingos socialinės politikos nebuvimas, elito vartotojiškumas, oligarchų egzistavimas

sorry bet tokiam paaiskinimui mes galetume priskirti puse pasaulio Lietuva taip pat.


Tad darau eiline isvada: pries tai dar pasiteirausiu studijavai kazkada logika ir mokslo metodologija ? Neatsakyk, uzjauciu.

Kitaip tariant Rusijos savokoje yra uzsifruotas blogio leitmotyvas o Madagaskare ne, nors tiek Rusija tiek Madagaskaras atitinka tuos pacius faktorius, kriterijus, indeksus ir pan. Saunuolis!

autorius to mauras, 2008 10 21 22:31
"Todėl lieku prie savo nuomonės." Nuo to reikejo ir pradet. Nejaugi vel ta pati rasyt, ka pirmame atsakyme rasiau. Arba man cia knyga parasyt su kiekvieno sakinio atskleidimu. Cia ne RAND korporacijos tinklapis ir ne analitiniu-akademiniu straipsniu tinklapis. Kitur kitas formatas ir kiti straipsniai- tad Jus turite pasirenkima ka skaityti.

libralas Paulius, 2008 10 21 22:08
Studente, būtų malonu, kad paaiškintumėte rusišką socializmą.

Kriminalinė biurokratija - tai silpnos partinės sistemos ir menko pilietiškumo pasekmė. Kai biurokratai pradeda piknaudžiauti savo padėtimi. Na, o Rusijoje, kai partijos yra sąlyginai neįtakingos (išskyrus vieną), piliečių interesai neginami, atsiranda piknaudžiavimas tarnybine padėtimi ir pan.

Dėl kapitalizmo - Rusija laukinio kapitalizmo valstybe daro teisingos socialinės politikos nebuvimas, elito vartotojiškumas, oligarchų egzistavimas (su Kremliaus leidimais, žinoma) ir panašūs veiksniai.

Na, o Jūsų studentiško pasisakymo mintis lyginanti Rusiją su biologiniu organizmu man iš vis liko nesuprantama :D Ką atspindi - kraujagyslės ir pan...

Studentas, 2008 10 21 21:09
Pirma citata: Kaip hitlerio reichas taip ir čekistinė putino rosėja yra neprognozuojamos agresyvios ir imperinėse isterikose besiblaškančios fašistinės valstybės.
Antra citata:ruskių "galybė" krinta kartu su naftos kainą.


As is prigimties negaliu diskutuoti su zmonemis kurie priestarauja patys sau. Rusija traktuojama kaip "agresijos saltinis", bet Rusija praranda "savo galia." Ar jauti priestaravima?? tarp kitko sia logine klaida daro daugelis diskutuojoju teigdami jog Rusijos ispuliai vis agresyveja ir Rusija is prigimties yra agresyvi salis, taciau Rusija jau nebeturi "galios." Vaikams paasikinsiu, jog Rusija negali buti agresyvi prarasdma galia, tad kolegos prasau!! pries diskutuodami nuspreskite ka norite pasakyti nes darosi nebeidomu.

F2, 2008 10 21 19:46
Ruskiai galutinai ir nepataisomai susimovė Pasaulio akyse. Apie šiandieninę putino rosėja kalbama kaip apie Hitlerio Vokietiją. Kaip hitlerio reichas taip ir čekistinė putino rosėja yra neprognozuojamos agresyvios ir imperinėse isterikose besiblaškančios fašistinės valstybės. Įdomiausia tai, kad kaip apie Hitlerio Vokietiją, kurios auka be jokio preteksto galėjo tapti bet kurį kaimyninė valstybė, taip ir apie šiuolaikinę putinoidinę rosėją, kurios auka gali kristi, bet kurios kaimyninės demokratinės valstybės, kalbama lygiai tas pats. Apžvalgininkai nebemato skirtumo tarp Hitlerinės imperijos , kuri esą atsistojo nuo kelių po Versalio suokalbio ir kliedinčios apie gyvybinę erdvę ir putino rosėjos, kuri esą taip pat (Hitlerio pavyzdžiu) atsistojo nuo kelių ir tuoj atkurs rosėjos imperiją. Visa bėda kad ruskelių išpūsti žandai bliūkšta kartu su naftos kainų kritimų. ruskių "galybė" krinta kartu su naftos kainą ir kainoms pqasiekūs 50-60 dolerių putinui taps aktualu ne "išvaduojantys" žygiai, o ant slenksčio šmėžuojantis defoltas ir paprasčiausias banalus badas.

Studentas, 2008 10 21 19:10
Rusija - laukinio kapitalizmo ir kriminalinės biurokratijos šalis
------------------------------------------------
turiu klausima bet atsakyk aiskiai: ar Rusija laukine kapitaliste daro tai jog turi naftos ir duju ?

gal galetum detaliau paiskinti kriminalines biurokratijos savoka ?
-----------------------------------------------------
Tai cia buvo pirma. Antra yra tai jog jei butumete labiau apsiskaite zinotumete jog skiriami gal desimt socializmo rusiu, tarp ju yra ir svediskasis ir rusiskasis socializmas. Naturaliai negalima lyginti siu dvieuju socializmo ideologiju, svediskasis socializmas prasidejo vystytis mazdaug tada kai rusiskasis pradejo mutuoti ir transformuotis.

Negalima ju lyginti ir del to jog yra skirtingos siu socializmo atsiradimo ir vystymosi prielaidos ir istorines aplinkybes.

Dar daugiau sie du socializmai yra skirtingi nes turi kita geopolitine situacija ir kitus interesus.
Turut sutiktumete jog tai yra bene svarbiausias faktorius.

Rusija yra misrios koncepcijos organizmas su autoritarizmo kraujagyslemis, socialistine sirdimi ir kapitalistiniu krauju. Sios koncepsijos teorijos nuostatas galima butu aiskinti metu metus tik neaisku ar suprasi, bet kuriuo atveju, kaip minejau, grynasis kapitalizmas nesuderinamas su Rusijos interesais, todel jo(kapitalizmo) yra tiek Rusijoje kiek ji jo isileidzia.

Dziugas, 2008 10 21 18:01
Panasu, kad studentas turi idealizuota Dostojevskine Rusijos vizija; kuri neturi nieko bendra su realia Rusija. Reikia skirti svajons ir realybe.
Ir dar, niekada Kinija nebuvo ir nebus panasi i Rusija nei kulturiskai; nei politiski; nei civilizaciniu poziuriu. Rusija kinieciu akimis tera geopolitinis nesusipratimas, pernelyg issipletusi barbaru valstybe.

Mauras, 2008 10 21 17:38
beje pamirštant motyvus, liko nepaminėta viena smulkmena: "Russia is helping to fund the US deficit. It is one of the world’s largest holders of US Treasury Bills. In fact, it has doubled its holding of US debt over the last year. It holds $65.3bn worth of US debt as of the end of June, 2008". Ar Baltijos šalys tiek vertos, nekalbant apie kitas pasekmes? Įsijautus į apokaliptinius scenarijus, nėra kada blaiviai įvertinti... Linkiu autoriui valdyti savo norą padaryti įspūdį ar sukurt sensaciją, ir prognozuojant tendencijas daugiau remtis objektyviais faktais.

Mauras 2 autorius, 2008 10 21 16:34
Pagrindinis pradžioje keliamas klausimas "Šiame kontekste įdomu panagrinėti, ar Rusija iš principo turi motyvų..." taip ir lieka praktiškai neatsakytas - jokio pažadėto motyvų nagrinėjimo, deja nėra, visas dėmesys, skiriamas pasiruošimui ir veiksmų mechanikai (sekai), o pabaigai - "jausmas", kad 3-čiasis pasaulinis artėja... Kažkodėl frazė "užtenka pažiūrėti į įvairias Rusijos ir Amerikos plėtros programas" įtikina ne daugiau, nei "kaip teigia visi pasaulio ekspertai" arba" kaip nustatė JAV mokslininkai".

Ko Kremlius tuo siekia, ką gali pasiekti naudos prasme ir kas jam grėstų tokiu atveju, jei savo imperijos atkūrimo motyvus nuspręstų realizuoti, deja neverti autoriaus dėmesio. Todėl lieku prie savo nuomonės - ką "žmonės privalo žinot" o tiksliau prielaidos ir jomis (bet ne faktais) grįsti scenarijai, paskleisti mažai susigaudančioje auditorijoje, kai fonas yra įtampos ir susirūpinimo nuotaikos (dėl ekonomikos lėtėjimo, tarptautinės padėties, asmeninio finansinio ir kitokio saugumo), yra ne kas kita, kaip panikos kėlimas. Tačiau jei apie SEB, Swedbank ar net Ūkio banką taip paprastai neparašysi - "gali bankrutuoti", nes teks pagrįsti skaičiais (nors kaip žinome bet koks atskirai paimtas bankas neatlaikys indėlininkų antpuolio), tai apie karinio konflikto galimybę galima pasvarstyti laisvai, net nesivarginant įtikinamiau pagrįsti savo apibendrinimų. Užtenka kelių prielaidų ir "jausmo". Ar ne? O vargintis dėl visokių "kodėl, kam, ir kas iš to" - nie carskoje eto delo. O vis dėlto - kodėl nepaieškojus, nepaanalizavus ir nepacitavus, kad ir tų visiems žinomų (?) doktrinų ?

PS. beje, visas straipsnis prasideda nuo p.Adamkaus interviu laikraščiams šia tema. Niekaip nesuvokiu, kaip šalies vyriausias ginkluotųjų pajėgų vadas mato vienintelę priemonę apginti savo šalį - tai viešai įrodinėti mūsų gynybos bejėgiškumą? Na, tokį veiksmą nebent galima pateisinti tuo, kad JE patarėjas L.Bielinis ar jo ir VV šefas R.Lopata taip patarė elgtis, nes daugiau jau nieko negalima padaryti. Taigi klausimas, ką Lietuva gali daryti, kad išvengti tokio scenarijaus (jei jau jis realus - nors komentare autorius teigia kad "is tiesu karinis Rusijos puolimas yra labai ir labai abejotinas"? tai gal prielaidos ir scenarijus nevertas dėmesio) - neatsakytas nei p.Adamkaus, nei VV straipsnelio. O gal "jėė" padės? ;))

liberalas Paulius, 2008 10 21 13:17
Tiesa pasakius, jau ko mažiausiai matau Rusijoje - tai socializmo. Nes socializmas - Skandinavijos valstybių bruožas. Rusija - laukinio kapitalizmo ir kriminalinės biurokratijos šalis ;)

Sunku tai paneigti. Nes socializmo esminis bruožas - valstybės rūpestis žmonėmis, mažumų integracija ir jokiu būdu ne oligarchinis valdymas. O Rusijoje viskas priešingai. Imperializmas, ten gajesnis už socializmą. Net fašizmas užima daug stipresnes pozicijas.

Komunizmo dvasia ten skraido. Bet su socializmo vertybėmis ji taip pat nesiriša. Nes pats komunizmas buvo griežtai hierarchiška diktatūra, kuri veikė, dėl to, kad tik per tą hierarchiją žmonės galėjo gyventi geriau.

Bet jeigu norim - galime ginčytis. Sako ginčuose gimsta tiesa.

Studentas, 2008 10 21 12:29
matau nesupratai.

be jokios abejones jog Rusijoje yra kapitalizmo dulkiu taip kaip vakaruose socializmo priemaisu, bet mes kalbama apie krastutinius ideologiju -kapitalizmas ir socializmas- sankirta!!!!

liberalas Paulius, 2008 10 21 10:27
Tiek Rusija - tiek Kinija nėra kažkokio mistiško socializmo bastionai. Vienintelis juos siejantis dalykas - nedemokratiniai režimai. Rytų Kinija yra tokia pati kapitalistinė, kaip ir Maskva. O Maskvos ir Pekino santykiai nėra tokie šilti, kaip Jums, studente, atrodo. Kinų migracija į Sibirą, Rusijos neadekvačios reakcijos ir negražūs žaidimai vakarų pasienyje (tos pačios Pietų Osetijos ir Abchazijos nepriklausomybių pripažinimas, sudarantis precendentą Tibetui ir pan.), neišspręstas sienų klausimas ir akivaizdi bei ženkliai didesnė nauda, kurią Kinija gauna bendradarbiaudama su Vakarų civilizacija. Visa tai nepuošia šių valstybių santykių.

Na žinoma, Kremlius stengiasi sustiprinti santykius, tačiau man sunku tikėtis, kad kažkokia ideologija yra stipresnė tiek už Rusijos tiek už Kinijos norą mėgautis milžiniška iš Vakarų plaukiančia finansine nauda, kuri ir stumia šias abi valstybes primyn.

Tai kokia ideologija vienija Rusiją ir Kiniją? Ar ne ta pati, kaip ir likusį pasaulį - ne pragmatizmas?

autorius to mauras, 2008 10 21 00:00
jeigu jau rimtai, tai renkantis tarp "negasdinkime zmoniu be reikalo, kam jiems zinot" ir "zmones privalo zinot ir suprast", jus renkates pirma, o as antra. As noriu zinot, ar NATO mus gins, o jeigu turiu abejoniu, tai parasau tai kitiems, kad jie susimastytu (ka nuspres, ju reikalas). Nemanau, kad geriau sventai tiketi nezinojime, kad NATO mus saugo ir buti ramiems, o po to staiga atsibust RF i pagalvot, vaje - kaip gi taip atsitiko.

Mauras, 2008 10 20 23:49
Pikta pelė mato - pasiskaito žmogeliai lopatologų pasakėčių "kas būtų jeigu būtų", pradeda skubiai organizuotai ginkluotis ir rikiuotis prie sienos. Spauda rašo, kad armija sutelkiama pasienyje, lopatologai jau spėlioja, kada prasidės - rytoj ar kitą savaitę? Tada vienam puolėjui ar gynėjui (kuriam - jau nebesvarbu, nors žurnalistai dar ilgai aiškinsis) susuka vidurius ir jis garsiai pagadina orą. Kita pusė, pamaniusi kad prasidėjo ataka, ima šaudyti iš automatų. Anie atsako katiušomis, tie paskambina NATO ir paleidžia vidutinio nuotolio raketas. Šitie dar spėja pakelt bombonešius ir nušluoti pusę Europos.

Taip kilo trečiasis pasaulinis karas. Spėkite, kas jame laimėjo? Po krūmu sėdintis lopatologas. Jis pasirodo buvo teisus! Jo scenarijus pasitvirtino!

Palaukit, klausia pikta rusiška(lietuviška, latviška..) pelė. O kaip gi aš? Ką aš laimėsiu iš to karo? Ką, svolačiai? Atsakykit! Nes pelė klaus kasdien!

PS> Noriu kai ką paaiškinti. Manau, kad Kremliaus grėsmė (pirmiausia - ne karinė) pakankamai suvokiama, nesu naivuolis. Mūsų menkas karinis pasiruošimas atsispirti provokacijoms akivaizdus, jį geriausiai iliustravo Rusijos naikintuvas, kuris perskridęs pusę Lietuvos, pats nukrito, o jo atžvilgiu jokių veiksmų nebuvo imtasi. NATO planas ką daryti 5 straipsnio panaudojimo atveju - kita pusė, kuri tikiuosi išsispręs.

Aš ne prieš, kad autorius tokius scenarijus, kurių realumu jis tiki (kitaip kam rašyti?) perduotų ir svarstytų su atsakingais KAM ir URM pareigūnais ar politologų rateliuose. O jų publikavimą (žinant, kad šiandien apetitas tokioms apokaliptinėms prognozėms puikus - kaip matote, strapsniuką įsidėjo ir balsas.lt. ir delfi, ir dar kas nors, visi tik skaito, viens kitam pasakoja...nuostabu! koks pasisekimas! bravo, tikriausiai šaukia pats sau autorius) aš vertinu kaip masinės panikos skleidimą. Niekuo ne geresnį, kaip "informaciją", kad SEB ar Swedbank gali bankrutuoti, nes turi blogų paskolų. O panikos skleidėjams nejaučiu jokių simpatijų. Jie, turėdami svarbios informacijos ar savo intelekto pagalba padarę vertingas išvadas, ir būdami "aktyvių ir pilietiškai mąstančių Lietuvos žmonių" dalis, kaip prisistato "Geopolitikos" kūrėjai, turėtų su ja elgtis atsakingai.


autorius to paulius, 2008 10 20 22:40
Sutikciau su Jumis, jeigu JAV pajegos butu laisvos. O dabar Amerikai tikrai nebutu lengva veikti Europoje pries Rusija be pajegu, kurios afganistane ir irake. Staigus gi ju isvedimas ar permetimas destabilizuotu padeti ten. Jeigu daryti prielaida, kad konflikto rus/baltics metu jav pajegos jau bus isvestos is Irako ir sumazintos afganistane, Vakaru snsai zenkliai dideja. Kitaip situacija komplikuota.

Studentas, 2008 10 20 22:15
Pauliau, sauniai cia pasisakei, bet supranti jog tavo premisos visais atvejais klaidingos ?
pirma: neva radai maziau skirtumu tarp Rusijos ir vakaru nei tarp Rusijos ir musulmonu, kinu... Bet visai pamirsai jog ne kulturoje slypi triuskinanti karsta esme. Nors kinai ir kultura yra priesingi rusia bet ju ideologine siela ir dvasia yra is to paties kraujo. Ju organizmai suauge kaip siamo dvyniai, o kulturines krajagysles viso labo kaip grazus papuosalas kabo ant kaledines eglutes.

Tuo tarpu visai pamirsai jog Rytu ir Vakaru civilizacijos yra daug kartu skirtingesnes nei tu paciu kinu ar rusu. Tai yra kova tarp dvieju saltu sirdi verianciu ideologiju, kova kurioje laimetoju nebuna yra tik pralaimeje. Kova kuri niekada nera absoliuciai baigtine, laimejus vienai kyla tik laiko klausimas kai isiviespataus kita. Kova tarp kapitalizmo ir socializmo, kova be kraujo ar siuvio, taciau mirtina kova isesdinati zmogaus vidaus likucius. Tokiu ideologiju neimanoma suspasuti kumstyje ar sunaikinti atomine bomba todel si kova yra amzina, absoliuciai priesingu vertybiu, vertybiu kurios gyvuoja per amziu amzius.

Tad kulturiniai dalykai yra labai svarbus sutinku, bet si karta praziobsojai labai akivaizdzia detale, kuri atnese tau garbinga kapituliacija.

liberalas Paulius, 2008 10 20 21:07
Žinai, studente ;)

Kad ir kas laukia Lietuvos, vienintelis dalykas, ką galime aktyviai, sąmoningai padaryti, kad Lietuvos likimas priklausytų nuo pačių lietuvių - išsikelti į Madagaskarą, kur sąlyginai saugu.

Intuityvi nuomonė - nelabai svarbus argumentas.

Man regis, clash of civilizations on the east coast of Baltic sea nėra pagrindinis dalykas, kuris gali sukelti karą.

Mano "subjektyvia" nuomone (paremta ekonomikos, socialinės ir politinės sistemos raida Rusijoje), jei karas ir kils - tai tik per kriminalinio Rusijos režimo idiotiškus apskaičiavimus ir ambicijas. O tai - dėl globalizacijos sukels tik vieną įdomų dalykėlį - Rusijos žlugimą. Žinoma - tai sukels chaosą pasaulio politikoje, bet jei jau mes tapsim nelaisvi - Rusijai iš to naudos visai nebus.

Galų gale, dėl ideologinių skirtumų - Lietuvoje gan sunku pastebėti kažkokius didelius vertybinius skirtumus tarp lietuvių ir rusų. Abi šios tautos ilgai gyveno viena šalia kitos. Tai jei Pabaltijis - tarpinė grandis vienodai nutolusi tiek nuo rusiškos, tiek nuo vakarietiškos kvazi-civilizacijų - skirtumas tarp rusų ir vakariečių nėra toks triuškinantis. Štai rytų-pietryčių fronte Rusija susiduria su labiau svetimomis civilizacijomis (musulmonai ir Kinija).

Dar vienas faktorius - rusų politinio ir ekonominio elito vakarietiškumas. Iš principo - valdančioji grietinėlė - oligarchai, kurių prabanga labai stipriai priklauso nuo vakarietiškų prekių ir ekonominio bendradarbiavimo. Izoliacija (agresijos atveju) būtų nenaudinga pačiam įtakingiausiam Rusijos sluoksniui, o tai (jeigu nebus radikalių pasikeitimų Rusijos grietinėlės požiūryje į vakarus, kurie yra mažai tikėtini) dar labiau sumažina bet kokio karinio konflikto su vakarais ir Pabaltiju tikimybę.

Na, o su autorium galiu pasiginčyti, kad Europos saugumas JAV yra kur kas svarbesnis, negu Afganistanas ar Irakas. Praradus kontrolę Irake ar Afganistane globaliu mastu mažai kas pasikeistų, nebent terorizmo grėsmė išaugtų. Tačiau terorizmas nėra toks pragaištingas vakarams kaip nedraugiškai nusiteikusios ir neprognozuojamos Rusijos (čia po agresijos akto vakarų link) ginkluota grėsmė pasienyje. Kita vertus - gal atsitraukimas ir musulmoniškojo regiono atpalaidavimas nuo JAV įtakos sumažintų terorizmo intensyvumą.

Vienžo - vakarai už Rusija stipresni ir nesimato tendencijų, kad Rusija savo dumb bruteforce galėtų greit reorganizuoti į padorias karines pajėgas.

Ačiū už dėmesį.

{atleiskit už minčių šokinėjimą :) kitąkart pasistengsiu labiau}


Studentas, 2008 10 20 20:10
Bravo grazi straipsnio pabaiga!
Autoriaus tekstai visada yra ilgi ir tikrai kartais prarandamas demesys kol perskaitomas butent visas tekstas, bet nesvarbu, doktorantui sakyciau gerai.


Kokia esme sio straipsnio? Mano nuomone ir intuityvia nuomone karinis konlfiktas netgi vertetu sakyti karas yra neisviangiamas. Nors del prongozuojomos datos as gal ir nesutikciau, manyciau jog treciasis pasaulinis galetu kilti per 50 metu.

Blogiausia yra tai jog Lietuva tiksliau Baltijos salys yra dvieju civilizaciju sanduroje. Vakaru ir Rytu civilizavijos yra dvi mega-ideologijos kurios degina dusina skaldo visa kas pakliuna ju kelyje. Blogiausia dar tai jog Baltijos salys tiklsiau Lietuva yra padidintos gresmes militarine tektonine zona, zona kuri yra suskilusi nuo Suomijos einanti per Baltiji , juodosios juros link. Blogiausia jog tai kas pasakyta straipsnyje yra beveik salta tiesa kuri viena diena taps objektyviaja realija, skaudziausia - ir istorija. Istorija kuria sukursime mes - lietuviai! Musu rankose ateities skeptras, kuriuo svaistomes i salis i kaire i desina zemyna aukstyn.

Mes esame dvieju ideologiju sanduros salyciu tasku seseliuose. Visa kas atsitiks atsitiks ant musu zemes, zemes kuri bus iprasminta europos zmoniu krauju, krauju kuris dar ilgai dvelks nostalgija paputus atsiauriam vejeliui is Rytu. Ir ateinancios kartos su asara akyse, lygiai taip kaip dabar rusu veteranai, gales prisiminti liepsnojacius kaimus, zaizaruojancia zeme, svylancius zmones joje... Skamba kaip pasaka, bet mano jaudulys jaucia niurios ateities miraza kuris su lyg kiekviena diena issprusta ir is kitu zmoniu lupu...

autorius to Mauras, 2008 10 20 18:04
O del Rusijos v/s JAV cia gera "serialo" ideja :). O bendrai, tai: a) "kariniu aspektu" niekas negasdinamas, tiesiog jis idomus analizei b) straipsnyje pakankamai aiskiai leidziama suprast, kad is tiesu karinis Rusijos puolimas yra labai ir labai abejotinas (ekonominiai kastai; neaiskumas to, ko siekia elitas ir pan.; jeigu vis tik ten imperialistai ir nusprestu pult, tai WWIII pavojus paskutinis scenarijaus netikrumo argumentas), bet tai netrukdo paanalizuoti grynai karine reikalo puse. O del civilizaciniu dalyku - ilga diskusija, bet nei Rusijos , nei Vakaru civilizacinio nuosmukio simptomu negalima nematyti, ir neaisku, kaip kiekvienai pusei pavyks is to issikapstyti (ir butent todel abi puses iesko sau prieso kaip mobilizacinio pagrindo - patikrinta strategija). Gal atskiri skaitytojai ir mato cia paranojos, man toji paranoja yra realizmas. Ne karta istorijoje "paranoja", kuria niekas netikejo, virsdavo tikrove.

vis_dar_Studentas,, 2008 10 20 17:18
"Straipsnis biški paranojiškas"
"senoji Europa" Lietuvą jau seniai laiko paranojiška valstybe.. kažkaip manau, kad karas Gruzijoje tą įvaizdį "šiek tiek" pataisė. Tik įdomu ką "senoji Europa" dar norėtų išvysti, jog išdrįstų pripažinti, kad Lietuvos pozicija Didžiosios Kaimynės atžvilgiu visgi nebuvo paranojiška.

vis_dar_Studentas, 2008 10 20 17:16
"Straipsnis biški paranojiškas"
"senoji Europa" Lietuvą jau seniai laiko paranojiška valstybę.. kažkaip manau, kad karas Gruzijoje tą įvaizdį "šiek tiek" pataisė. Tik įdomu ką "senoji Europa" dar norėtų išvysti, jog išdrįstų, jog Lietuvos pozicija Didžiosios Kaimynės atžvilgiu visgi nebuvo paranojiška.

Edgaras, 2008 10 20 17:13
Mes, zmones, turime keista prigimti buti skeptiskais. Mums yra labai sunku priimti tai kas atrodo kontraversiska, nepagrista, izulu ir apskritai kvaila ir absurdiskai neitiketina. Visa tai liudija musu istorija, pvz. Vakarai zinojo kad Vokietija ketina isiverzti i Lenkija, MI5 zvalgyba pranesinejo informacija kuri buvo ignoruojama. Taciau tai atrode apsurdiska ir i tai nebuvo kreitpta demesio.

Tad jeigu ir sis straipsnis atrodo apsurdiskai, kvailai, neitiketina as vistiek i ji atkreipsiu demesi ir susimastysiu kad realiai toks scenarijus yra imanomas.

Kas liecia pagrindine straipsnio minti, tai manau kad iki 2012, gal veliau NATO apskritai gali subyreti. Atkreipkime demesi kad del sankciju Rusijai dauguma saliu reiskia skirtinga nuomone. Praktiskai kai kurioms ES salims Rusija yra naudinga(turiu omeni Vokietija ir Merkel kuri labai nori palaikyti glaudzius santykius su Rusija)ekonominiais klausimais. Vis del to is dalies pritariu straipsniui.

vis_dar_Studentas, 2008 10 20 17:12
"Visas šitas rašinėjimas - iškreiptas pesimizmo kupinų visuomenės nuotaikų atvaizdas". Tokio pobūdžio komentarai, dvelkiantys išankstiniu karo galimybės neigimu, yra vienas didžiausių pavojų tiek Baltijos valstybėms tiek ir visai Europai su viena sąlyga - jei toks naivus neigimas pavojų iš "didžiosios kaimynės" taptu masiniu reiškiniu. Gaila, kad net Rusijos viražai Pietų Kaukaze taip menkai sumažino naivuoliškas nuostatas - Rusija mūsų tikrai neužpuls. Gyvenant pasieneyje tarp absoliučiai skirtingų civilizacinių terpių, iš kurių viena atvirai/pusiau užslėptai jau kuris laikas grasina savo kaimynams, manau, yra nepaprastai Arogantiška manyti ir kitus įtikinėti, kad esame saugūs. Sutinku, kad per mažai dėmesio skiriama ekonominiam ir informacinio karo aspektui. Bet karas bet kokiu atveju būtų pats blogiausias scenarijus.. Kuriam reikia ruoštis dėl objektyvių priežasčių.

MaikUniversum, 2008 10 20 17:04
Straipsnis biški paranojiškas, švelniai tariant...

Nebestudentas, 2008 10 20 16:35
Komentaras informatyvesnis nei straipsnis.

Mauras, 2008 10 20 15:46
VV tęsia Kremliaus ekspansijos planų per karinius konfliktus viešinimo kampaniją. Jėė! ;)) Ukraina, Baltijos šalys... manau netrukus išvysim kūrinėlį, pavadintą "kas būtų jei Rusija paskelbtų karą JAV". Visas šitas rašinėjimas - iškreiptas pesimizmo kupinų visuomenės nuotaikų atvaizdas ir bandymas programuoti skaitytojo mąstymą sau "įdomia" linkme, panaudojant baimes ir klišes - ne daugiau. Nuolat fokusuojamasi tik į labiausiai turintį pagąsdinti visuomenę "grynai karinį" aspektą, nors ekonominis ir informacinis "karas" vyksta nuolat ir jo apraiškas matome visi.

Kažkodėl įsitraukęs į "objektyvius pasvarstymus", vietomis primenančius Maskvos gubernatoriaus, svarstančio ką daryti su nepaklusnia Lietuva, toną, autorius pamiršta paaiškinti kodėl gi Rusija turi karine jėga pulti Baltijos šalis? Ką ji iš to gaus ir ką praras? T.y. ar verta ir kodėl? Vietoj to - tik "jėė", ar raminimai "nepuls greitai", kurie kaip figos lapas turėtų pridengti paties autoriaus "objektyvią" poziciją?

ps. cituoju :"tai reikštų Vakarų civilizacijos pabaigą istorinėje perspektyvoje (apie tai jau seniai kalba kai kurie ekspertai). " - taip, kalba jau daugiau kaip šimtmetį, bet visa laimė kad filosofų, kurie kalba apie kultūros saulėlydį, ar "kai kurių ekspertų" (kaip VV, kurie kalba neaišku apie ką viską versdami į vieną krūvą ir nežinia kuo remdamiesi) kalbos vis dar nedaug reiškia :) Dar niekada nepaisant visų bankų krizių Vakarai nebuvo tokie ekonomiškai ir politiškai stiprūs, todėl gandai apie civilizacijos pabaigą švelniai tariant perdėti.

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (33)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (87)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras