Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Rusija
 
  Penkeri metai be Boriso Jelcino... (19)

Komentarai:

Lukas, 2012 05 01 16:21
Dar Andriui noriu pasakyti dėl emigracijos tai taip iš Lietuvos emigruoja nemažai, bet tą labai padidina atviros sienos su ES. Imant prociantaliai emiracijos mastai iš Rusijos (kur Sibire išvažiuoja buna net, kad išmiršta, bet čia jau kita tema, ištisi kaimai)su Lietuva labai panašūs. O jei ateityje supaprastės Rusijos-ES sienų kirtimo tvarka tada net prociataliai skaičiuojant emigracija iš Lietuvos atrodys mažytė. Tai tamsta, Andriau, jei jūsų Rusijoj taip jau viskas gerai, kodėl iš ten žmonės taip bėga (na šitas negalioja Maskvai ir Sankpeterburgui)?

To +/-, 2012 05 01 14:09
Demokratija yra geriausia santvarka kokią šiuo metu mes turime.

Taip pat, demokratinės valstybės labai daug investuoja į savo rėžimus, tad jos palaikymas yra labai brangus, būtent dėl to jos nekariauja tarpusavyje. So, Democracies do not go to war with each other. Is that good or a bad thing, I leave it to you.

Lukas, 2012 05 01 13:44
Čia tai višika tiesa Rusijoje yra tik imituojama demokratija (ir labai gudriai). Aceit leidziama žmonėm paprotestuot. Bet realiai ten tas, kas nepritare dabartiniam kremliaus rėzimui į politiką papult neturi šacų. Siulau pasidomet kokios ten apsurdiskos taisykles norint iskelt save kandidatu i prezidentus, kokį rezimą palaiko apsoliuti dauguma televizijos kanalų. Tik atejus Putinui to nebuvo, bet užteko nušaut kelias žurnalistes tokias kaip Politkovskaja, keleta oligarchu (beje tu, kurie siausesi pries Putina, o ne tu, kurie buvo apsišike daugiausiai) uzdaryt i kalejimus ir ką visi kanalai palaiko Putiną. Tai puikiai parodo protestai prieš Prezidento rinkimus internetas persisunkęs nuo priešiškos informacijos apie Putiną (nes jį kontroliuot sunku), o televizija pradžiai iš vis tylėjo (nes įbauginta belekaip), nu o paskui, parodydė šitą, bet tokiom spalvom, kad čia tipo nieko tokio.

Dėl dujų ir naftos tai pasakysiu taip. Putinas grynai yra pasodinęs Rusiją ant dujų adatos. Netoli pusę šalies BVP sudaro pajamos iš to. Aišku, kai pakilusios kuro kainos ruseliai džiaugesi, bet pažiūrėsim, kas bus artimiausiu metu kai Europa pradės išgauti skalūnų dujas, o tai atsitiks artimiausiais metais ir dujų kaina tikrai kris. Beje JAV jau pagal dujų gavybą aplenkė Rusiją ir sparčiai gavybos tempus didina, greitu metu jas pradės ir eksportuoti, o tada jų kaina dar labiau kris. Ir pažiūrėsim tada kokia ta Rusijos ekonomika aceit nepriklausoma nuo iškastinio kuro. Sugrius kaip kortų namelis ir tiek. Aišku to nelinkiu rusijos žmonėm, bet norint išgydyti šalies vėžį (Putininį, korumpuotą za imperija rėžimą) ir įvesti normalią liberalę demokratiją tai būtina.

Ai dar dėl korupcijos. Siūlau pasidomėt korupcija Rusijoje tik visą laik nuo 2007 (greičiausiai ir nuo ankščiau bet su savim neturiu tikslių ankstenių duomenų) metų vis augo.

+/-, 2012 04 30 05:49
O kas jums sake, kad Rusijoje reikia demokratijos?
Ar jus kaip avinu banda sekat paskui piemeni?
Rusijoje visada buvo Caras ir bus dar tukstanti metu ir net neausinkit burnu diskusijoms. Visa centrine azija iskaitant artimuosius rytus nenori tos papuvusios demokratijos ne matyti.

Andrius, 2012 04 29 14:05
Siūlau pažvelgti į realybę, kad neva tai Lietuvoje gyvenama geriau, negu, kad Rusijoje. Nesivelsiu į diskusijas kieno BVP vienam gyventojui didesnis, nes egzistuoja skirtingos skaičiavimo metodikos ir vienur Rusijoje didesnis, kitur mažesnis, tačiau tendencija tokia, kad Rusijos BVP vienam gyventojui didėja greičiau, negu, kad Lietuvos. pragyvenimo lygis Rusijoje yra aukštesnis, negu, kad Lietuvoje, dėl kainų skirtumo, pvz.: benzinas kainuoja DVIGUBAI pigiau ir tai ne dėl pigių naftos kainų, nes valstybės viduje prekiaujama rinkos kainomis, o dėl mažo akcizo, kurį dar galima labai padidinti. Taspats su elektros ir šilumos kainomis, tuo pačiu, kai jos padidės, padidės ir Rusijos BVP.
Valstybinis turtas nepasiekia piliečių? Vien tai, kad gazprom piliečiams dujas parduoda ne rinkos kainomis, yra naudinga piliečiams, nekalbu apie tai, kad kompanijų pelnai neišvažiuoja į užsienį ar ofšorus, o lieka šalyje, tiesia dujotiekius, laivus lėktuvus ir t.t.
Teiginys, kad neva tai ES ir JAV draudimai eksportuoti ginkluotę padeda Rusijos gynybos pramonei turi dalį tiesos, Mianmaras gali pirkti ginklus arba iš Kinijos arba iš Rusijos. Bet daugiau tokių valstybių kaip ir nėra, pagrindiniai ginklų pirkėjai yra Indija, Alžyras ir indonezija, kur Rusija lygiomis teisėmis konkuruoja su JAV ir eueopiečiais. Rusijos gynybos pramonė turi savo konkurencinių pranašumų ir savo nišą.
Korupcijos lygis nepalyginamas su tuo, kas buvo prie alkoholiko jelcino, oligarchai iš Rusijos išveždavo milijardus, kaip, kad berezovskis, apvogė valstybę, pridarė žalos valstybiai, pabėgo ir dabar vartosi milijonuose, bei rėkia, kaip nekenčia valstybės kurią apvogė. Putiną, kaip tik ir gerbiu, kad susidorojo ir išvaikė tokius nevispročius, dabar tereikia atsiimti tai kas priklauso Rusijai.
Aš apie jokias stebuklingas reformas ir neklabėjau, stebuklingų reformų nebūna ir jų tikėtis gali tik idiotai. Stebuklingų reformų ir nereikia, tereikia judėti užsibrėžto tikslo link ir nesidairyti į šalis, ką visą laiką darė Putinas. Demokratinės teisės nėra varžomos, kas nori protesuoja, niekina Putiną, kūr... šoka šventovėse ir niekas jų už tai nesodina. Žodžio laisvės Rusijoje daugiau, negu, kad Lietuvoje, pabandyk Lietuvoje pasakyti, kad SSRS buvo geriau gyvent negu, kad dabar... Su Putinu Rusija veržiasi į ateitį, o jūs pavydit ir emigruojat.:D


Protingai, 2012 04 24 16:37
Protingai pasakyta carelis Putinas tik pasinaudojo susidariusia situacija.

To Andrius, 2012 04 23 20:35
Taip aš sutinku, kad Putinas stabilizavo vlastybę pradėjęs vykdyti stiprią centralizaciją ir restruktūruodamas ekonomiką. Tačiau kaip anksčiau teigiau, jis pakeitė nekontroliuojamus oligarchus savu elitu, isdraskė užsienio kompanijas ir priglaudė prie "valstybės" sparno. Visa tai skamba didvyriškai ir gražiai, tačiau tau tik icebrgo viršūnė.

Matai, visas didysis "valstybės" turtas, lyg ir priklauso piliečiams, tačiau jis realiai taip ir jų nepasiekia, nes visa tai lėtai nutrupa biurokratiniuose koridoriuose.

Viską ką tu išvardinai stovi ant aukštų natūraliųjų resursų išgavimo polių. Šie milžiniški resursai leidžia Rusijai konkuruoti su kitomis užsienio šalimis, kurios neturi tokių pigių išteklių. Ir kodėl, gi manai Rusija yra didžiausia trašų gamintoja? Rusijos karinė industrija visada stiprėjo ir augo, tačiauu šiuo metu matomos ypatingas dėmesys. Sakyčiau, kad Europos ir JAV draudimas parduoti karinę technika nepatikimoms valstybėms suteikė Rusijai iškišti savo ginkluotę, tačiau pasišalinus šiems draudimams tikėtina, kad Rusijai teks labai prakaituoti, kad galėtų konkuruoti su aukšta vakarietiška karine technologija, kuri yra begalo trokštama. Na nebent, Rusija ir toliau platins šešėlinę juodąją ginklų rinką. Tačiau Jeigu resursiniai poliai būtų kažkaip sujudinti, Rusijos ekonomika nepajėgtų konkuruoti su kitomis ir sugriūtų kaip kortų namelis, net ir plati karinė industrija nepadėtų Rusijai.

Andriau, atkreipkime dėmesį į skurdo lygį Rusijoje, taip pat gyvenimo trukmę, socialinės raidos indeksą ir pajamų nelygybę. Jeigu viskas ką tu sakai būtų tiesa, ir jeigu Putino reformos būtų tokios "stebuklingos" tai šie kriterijai turėtų prilygti išsivysčiusioms pasaulio valstybėms. Tačiau taip nėra, Lietuva būdama panašioje situacijoje 1990 ir neturėdama tokių milžiniškų resursų kaip Rusija šiandiena turi geresnius rezultatus šiuose kriterijuose.

Didieji Rusijos resursai priklauso Putino kontroliuojamam elitui, Rusijoje yra suvaržomos žmogaus teisės, didėja rasinę nepykanta, vis dar didėja pajamų paskirstymo nelygybė, didėja skurdas ir galbūt net tolstama nuo demokratinių idėjų.

Atsiprašau, bet "stebuklingų" Putino reformų aš nematau.

nerka andriui, 2012 04 23 18:44
visiskai sutinku ,,.. beja putino kritikai sako jis dirba blogai, bet kai paklausi ka tu jo vietoj darytum kitaip visi tyli . o pjoku vieta blaivykloj,,,,,, seip tai amzina jam atsilsi

Andrius, 2012 04 23 13:41
Naftos kainos ne vienintelis faktorius lėmęs Rusijos sėkmę, 2000 metais Rusijos biudžetas sudarė 10 dalį dabartinio ir kodėl? Ogi todėl, kad buvo panaikinti eksporto muitui naftai ir dujoms, naftos telkiniai išdalinti užsienio kompanijoms pagal produkcijos dalijimosi sutaris, pagal kurias Rusija turėjo gauti pajamas, tik po to, kai investuotojui atsipirkdavo investicijos, o taip labai retai kada būdavo, nes visi slėpė savo pajamas. Jukos istorija, kai jos vadovas vienas turtingiausių žmonių pasaulyje, o jo kompanija dirba nuostolingai pardavinėdama naftą už savikainą, savo dukterinei įmonei, įsikūrusiai ofšore. Putinas įvedė tvarką šalies skonomikoje, gražino į valstybės rankas jos naftos ir dujų išteklius. Dar 2000 metais Gazpromas, šendien 5 pagal kapitalizaciją kompanija pasaulyje, dirbo nuostolingai. Rusijos sėkmės raktas - nuosekli, apgalvota ilgalaikė užsienio ir vidaus politika.
Nepamiršim, kad naftos kainos kilo ne šeipsau, o dėl JAV kaltės, juk ne Rusija Iraką ir Afganistaną okupavo. Jei pasižietum, ką per 8 metus iš Rusijos padarė Putinas, tai savaime aišku, kad padarė neįtikėtinai daug, tai absoliučiai kita valstybė. Tuo tarpu JAV per tą patį laikotarpį su kauboju Bušu tik susilpnėjo.
Dabartinė Rusijos ekonomika ne vien nafta ir dujos, tai antra pagal dydį Europoje automobilių rinka, kuri kasmet didėja per 10 proc. 2 javų eksportuotoja, didžiausia aliuminio eksportuotoja, didžiausia trašų gamintoja, daugiausiai kosminių skryd-ių atliekanti valstybė. Ekonomikos modernizavimas yyksta pastoviai, kuriami nauji lėktuvai, laivai, karinė technika ir t.t. Jei kas nemato Putino darbų, reiškia nieko nesupranta apie Rusiją.

Mantas, 2012 04 20 11:10
Naftos kainų poveikio Rusijos ekonomikai nereikėtų nuvertinti.

Naftos kainos nuo 5-ojo dešimtmečio. Kainų smukimas sutampa su SSRS žlugimu, Jelcino laikų prastu gyvenimo lygiu. O prie Putino padidėja naftos kainos ir ekonominė padėtis Rusijoje stabilizuojasi.

http://www.wtrg.com/prices.htm

Rusijos biudžeto pusę įplaukų sudaro pardavimai už kurą

http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Russia


ome, 2012 04 20 03:39
nebejuokinkit, jei ne Putinas, Rusijos jau nebebutu, nors tiek cia teliko - 5 meteliai, nebent kai kas pasikeis, o tam potencialo pasirodo yra.

mongol, 2012 04 19 23:19
Jekcinas!? Kas tai? Ar jis dar kam idomus?

To nerka, 2012 04 19 21:48
Nuvalkiota? Kad nelabai, Putinas nesugebėjo modernizuoti ekonomikos, apie puse federalinio biudžeto sudaro naftos, dujų mokesčiai, o didžiausias eksportas yra vis dar iš gamtinių žaliavų. Jeigu ne staigus šių resursų kainų šokimas Putino valdymo pradžioje tai Putinas nebūtų surinkęs tokio biudžeto ir ekonomika būtų ne ką geresnė negu Jelcino laikotarpiu.

PASTABA. Visos šios problemos puikiai atsiskleidė 2008 finansinės krizės metu.

Putinas nėra kažkoks gelbėtojas ar super didvyris, jis yra tiesiog oportunistas, sugebėjas pažaboti ir politiškai terorizuoti įsigalėjusius oligarchus po Jelcino eros. Seną elitą, pakeitė savo patikimu elitu.

Jeigu ativrai, aš nematau didelio pagerėjimo Putinui atėjus į valdžia.

Reikia suprasti vieną, Jelcinas buvo prastas aktorius periimant naujas vadžias po SSRS kolapso, tačiau Putinas tikrai ne ka geresnis.

nerka to To nerka, 2012 04 19 21:15
jo sena nuvalkiota putino priesininku dainele, tai gal jelcinas dujas ir nafta dykai dalino..... ai tiesa atsiminiau sachalina selui buvo atidaves o putinas atsiemeDDDDDDDD..... uztad pas putina ir su demokratija prasciau matai uz dyka nieko neduoda

To nerka, 2012 04 19 18:32
Jeigu ne aukštos dujų ir naftos kainos Rusija, net ir Putinui valdant, būtų prie bankroto ribos.

nerka buratinui, 2012 04 19 18:27
tikrastu buratinas ,,,Gal Jelcinas ir buvo girtuoklis, bet nors demokratiškas,,,kuo demokratiskas 15 000 tukstanciu lavonu pirmoj cecenijoj, antrais nupirktais rinkimai kai oligarchai isigando. kad i valdzia neateitu ziuganovas,o gal savo salies pramones ir zemes ukio sugriovimu nekalbu apie armija uz juos geriau bomzai maskvos atrode prie jelcino.tas pjokas galu gale rusus prie bankroto privede..,demokratiskas jis buvo tik jav ir ju marionetems

buratinas, 2012 04 19 13:35
Gal Jelcinas ir buvo girtuoklis, bet nors demokratiškas. O dabartinis caras Putinas be savo diktatūros rėžimo (kurį bando pridegti savo "valdomaja dekoratija") išsaukė tik milijonų rusų nepasitenkinimą ir išaugino įtampą su vakarais, kuri gal būt net pasieks šaltojo karo lygį.

tro nerka, 2012 04 18 22:45
ir kojom balsuoja...

nerka, 2012 04 18 20:17
manau rusai rankom ploja

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (34)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (93)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras